14 YILDA RİZE’YE ULAŞTIRMA VE HABERLEŞME ALANINDA 5,22 MİLYAR TL YATIRIM YAPTIK

14 YILDA RİZE’YE ULAŞTIRMA VE HABERLEŞME ALANINDA 5,22 MİLYAR TL YATIRIM YAPTIK

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Rize de payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

 

RİZE’Yİ TÜRKİYE’YE BAĞLADIK

 

Rize’yi diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 176 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 329 kilometreye uzattık. Böylece Rize’ye erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Rize’deki karayolu ağını 505 kilometreye ulaştırdık.

 

DEVLET YOLU        176 km

İL YOLU                    329 km

TOPLAM YOL AĞI  505 km

 

MEVCUT BÖLÜNMÜŞ YOLLARI ARTIRDIK

 

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Rize de üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesine kadar 20 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 107 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Rize’nin toplam bölünmüş yol mesafesini 127 kilometreye çıkardık.

 

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

 

2003 öncesi  20 km

2016               127 km

 

Rize’nin yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

 

 

14 YILDA KARAYOLU UZUNLUĞUMUZU ARTIRDIK, YOLLARIMIZI MODERNLEŞTİRDİK

 

2003-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Karadeniz Sahil Yolu (İyidere-Fındıklı Arası) Yolu (73.8 km Bitümlü

Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Rize Ayrım-İkizdere Yolu (21 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş

Yol ve 3 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Rize Güney Çevre Yolu’nun (3.6 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı

Bölünmüş Yol)

• Ayrım-Güneysu-Büyükköy Yolu ( 11.2 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Ayrım-Veliköy Yolu (5.2 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Rize-Pehlivantaşı-Kalkandere Yolu (7 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• (Rize İyidere)Ayrımı-Kalkandere Yolu (3.6 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Akpınar-Büyükköy Yolu (1.9 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Ayrım-Kendirli Yolu (1.7 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Ayrım-Hemşin Yolu (1.7 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Rize Eski Şehir Geçişi Yolu (5 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

 

 

DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

 

OVIT DAĞI TÜNELLI GEÇIŞ

(14.3 Km Çift Tüp Tünel + 3 Km Bölünmüş Yol)

 

Proje Bedeli : 941,5 milyon TL

 

Toplam uzunluğu 14.3 km Çift Tüp Tünel + 3 km Bölünmüş Yol olan önemli tünel projelerimizden birisidir.

 

İlk olarak Sultan II. Abdülhamit Dönemi’nde projelendirmesi yapılan bu tünel yalnızca Rize ile Erzurum’un arasını değil aynı zamanda Türkiye’nin Karadeniz limanlarını Doğu ve Güneydoğu üzerinden Akdeniz ve Ortadoğu’ya bağlayacaktır.

 

Avrupa’nın en uzun, Dünyanın da ikinci en uzun çift tüp tünel projesi olan Ovit Tünelinin yapılmasıyla Kış aylarında neredeyse senenin 6 ayı yol trafiğe kapalı olan yolda sürekli ulaşım sağlanacaktır.

 

Başlangıçtan bugüne kadar üst yarı kazı çalışmalarında;

 

İkizdere ilçesi tarafında her iki tüpte 10.346 m, İspir tarafında her iki tüpte 14.331 m olmak üzere, toplamda 24.677 m üst yarı kazı çalışması tamamlanmıştır. Tüplerin birinde 11 Kasım 2016 günü ışık görünmüştür.

Projenin tünel kısmının 2017 yılı sonuna kadar bitirilmesi hedeflenmektedir.

 

İYİDERE AYRIMI-İKİZDERE DEVLET YOLU

 

RIZE DAĞDİBİ YOLU (RİZE GÜNEY ÇEVRE YOLU)

Toplam uzunluğu 8.5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol olan

projenin 2018 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.

 

• Gündoğdu Ayrimi-Veliköy Yolu

•  (İyidere-Çayeli) Ayrimi-Güneysu İl Yolu

• Rize-İkizdere-12.Bölge(Erzurum) Hududu Devlet Yolu (Çiğ Tünelleri)

• Çayeli-Pazar Ayrimi-Hemşin İl Yolu

•Rize-Çayeli Ayrimi-Akpinar-Büyükköy İl Yolu

•Rize-Pehlivantaşi-Kalkandere İl Yolu

•Ayrim-Güneysu-Büyükköy Yolu

•Rize Güney Çevre Yolu Ayrimi-Dağbbaşi Yolu (Diyanet Merkezi Yolu)

• (Gündoğdu-Çayeli)Ayrimi-Kaptanpaşa İl Yolu (Madenli Şehir Geçişi Dahil)

• İyidere-İkizdere Ayrimi-Kendirli İl Yolu

• Rize-İkizdere Ayrimi-Kalkandere İl Yolu

• Çayeli-Ardeşen-Hopa Devlet Yolu, Hamidiye Kavşaği

• Salarha Tüneli

• Güneyce Tüneli

 

132 YILLIK RÜYA

 

OVİT TÜNELİ PROJESİ

 

Osmanlı’nın 132 yıllık projesi nihayet gerçekleşiyor.

 

14.3 km çift tüp tünel olan Ovit Tüneli faaliyete geçtiğinde Türkiye’nin ve Avrupa’nın birinci, dünyanın ikinci en uzun çift tüplü karayolu tüneli olacaktır.

 

2012 yılında başlanmış olan tünelin 2017 yılı Aralık ayında bitirilmesi hedeflenmektedir. Tüplerin birinde 11 Kasım 2016 günü ışık görünmüştür. Tamamlanması ile güzergâh 3.8 km kısalacaktır.

 

Standardı düşük ve yılın 6 ayı kar nedeniyle geçit vermeyen İkizdere-İspir Yolunda Ovit Tünelinin yapılması ile birlikte Kuzey-Güney koridorlarında en önemli akslardan biri olan 15. aksın yol standartları da yükseltilmiş olacaktır.

Bu proje, Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) kapsamındaki illerin önce Doğu Karadeniz Bölgesine oradan da diğer komşu ülkelere yüksek standartlı bir yol ile bağlanması suretiyle GAP ürünlerinin önemli bir bölümünün Karadeniz limanlarına çıkarılarak Rusya, Ukrayna, Kafkaslar ve Türki Cumhuriyetlere ulaştırılmasında önemli bir potansiyele sahiptir.

 

TARİHİ KÖPRÜLERİ YAŞATIYORUZ

 

Rize ilinde 2004 yılında Yukarıdurak-1, Yukarıdurak-2, 2007 yılında Suçatı-1 ve Suçatı-2, 2008 yılında Taşköprü(Levent), Suçatı-III, Başköy, Yücehisar, 2010 yılında Ambarlık, 2012 yılında Ortaköy ve Kantarlı Tarihi Köprüleri

ile 2013 yılında Diktaş ve Kocaköprü Tarihi Köprülerinin restorasyonu tamamlanmıştır. Buzlupınar Tarihi Köprüsü’nün restorasyon çalışmaları ise devam etmektedir.

 

 

HAVAYOLUNDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM

 

RİZE-ARTVİN BÖLGESEL HAVALİMANI

 

Rize-Artvin illerine bölgesel bir havalimanı kazandırıyoruz.

 

Yeşilköy-Pazar mevkisinde 2.000.000 yolcu/yıl kapasiteli olarak planlanan havalimanı; Rize İl merkezine yaklaşık uzaklık 33 km mesafede planlanmaktadır.

 

Terminal Binası (İç/Dış Hatlar) ve diğer üstyapı tesisleri ile ilgili olarak Uygulama Projelerinin hazırlanmasına yönelik çalışmalara başlanmıştır.

 

BALIKÇI BARINAKLARINA YAPILAN YATIRIMLAR DEVAM EDİYOR

 

TAMAMLANAN PROJELER

 

Ulaşım ve iletişim altyapılarının yanı sıra inşa ettiğimiz Fındıklı-Yeniköy-Kanlıdere Balıkçı Barınağı ile Rize ilinin balıkçılarına destek verilmektedir.

 

Ayrıca;

• Gündoğdu Bozukkale Barınma Yeri İkmal İnşaatı

• Rize İyidere Lojistik Limanı Etüt-Proje İşleri

 

RİZE LIMANI YENILENDİ

 

Ana mendireğin 1.000 m’lik kısmı yenilendi. İş kapsamında uzatılan ana mendirek önünde deniz uçağı yanaşma yeri ve heliport pisti yapılması ile

ilgili proje çalışmaları tamamlandı. 2013 yılında yenilenme sözleşmesi imzalanan proje 2014 yılında tamamlanmıştır.

 

MOBİL TEKNOLOJİLERDE TÜRKİYE’YE ÇAĞ ATLATTIK

Rize’de, GSM altyapısı olmayan 6 yerleşim yerine altyapı kurduk.

 

İnşa ettiğimiz geniş bant internet alt yapısı sayesinde Rize’de Genişbant Abone Sayısı 2016’da 223.495’e ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Rize'de 2003 öncesi 620 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 1.503 kilometreye uzattık.

 

GENİŞBANT ABONE SAYISI

2003 ÖNCESİ          0

2016                           223.495

 

FİBER OPTİK KABLO UZUNLUĞU (km)

2003 ÖNCESİ          620

2016                          1.503

 

 

 

PTT ÇAĞIN ÖTESİNE GEÇTİ

 

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’DE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

Yeni konsepti ile 15 Pttbank Rizelilerin hizmetindedir.

 

PTTMATİK RİZE’NİN DÖRT KÖŞESİNDE

15 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

 

 

PTT HİZMETLERİYLE İHTİYAÇ

SAHİPLERİNE DESTEK OLUYORUZ

 

  • Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri,
  • Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri,
  • Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme,
  • Öksüz, Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri,
  • Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.